Karate för alla, karate hela livet!
Detta är Lunds Karateklubb

Lunds Karateklubb har som motto "Karate för alla" och "Karate hela livet".

Vi har träning för barn, barn/föräldrar, ungdomar, vuxna, seniorer och parakarate.
Parakarate är karateträning för personer med funktionsnedsättning

​

I Lunds Karateklubb tränar vi Shotokan-karate, den traditionella karatestil som har flest utövare runt om i världen. Klubben bildades av Sensei Ted Hedlund och Leif Almö 1973 och är därmed den äldsta karateklubben i Lund. Vi har fortfarande förmånen att ha Sensei Hedlund, 8 Dan och Sveriges chefsinstruktör, som huvudinstruktör.

Vi är medlemmar i Riksidrottsförbundet, Svenska Karateförbundet, Skånes Karateförbund samt JKA Sweden.

​

Lunds Karateklubb arbetar aktivt för en trygg idrottsmiljö och vi verkar för att barn och vuxna ska kunna vara trygga när de tränar i klubben. Mer information på RF’s sida om Trygg Idrott: https://www.rf.se/RFarbetarmed/Tryggidrott/

Våra värdegrunder är

Välkomnande

Vi hjälps alla åt att se till att varje medlem är och känner sig välkommen

Seriösa

Vi bedriver vår verksamhet enligt JKA karates principer

Omtänksamma

Hos oss blir alla sedda

Leder utvecklingen framåt

Vi arbetar för att vara ett föredöme för andra föreningar

Besök dojon!

Thank You Naka Sensei! Osu!